De gemeente Lochem heeft Emtio gevraagd haar te begeleiden bij het bepalen van de aanbestedingsstrategie en vervolgens op te treden als procesbegeleider bij de Europese aanbesteding.
Gemeente Lochem
Gemeente Lochem is voornemens de software voor de financiële administratie (grootboek, debiteuren, crediteuren) te vervangen. Op dit moment is de applicatie FMS van Unit4 in gebruik met daaraan gekoppeld de modules FAC2 (Vaste Activa), FAK (Facturering), DIV (Verplichtingen), OnlineApproval (workflow inkoopfacturen). De applicatie(s) draaien op dit moment allen ‘on premise’ in het lokale datacentrum van gemeente Lochem.
Europese aanbesteding
Vanwege aanbestedingsverplichtingen, maar zeker ook vanuit een heroverweging van het sourcingbeleid, heeft gemeente Lochem besloten een Europese aanbesteding uit te schrijven voor de selectie, implementatie en het onderhoud/beheer van een cloudoplossing voor de financiële administratie.
Offerteprocedure
De gemeente Lochem kwam na een meervoudig onderhandse offerteprocedure bij Emtio uit, mede vanuit de aangetoonde goede ervaringen bij de gemeente Deventer waar Emtio begin dit jaar een complexe Europese aanbesteding heeft begeleid voor de selectie, implementatie en het beheer van cloudoplossingen voor waardering (perceel), belastingen (perceel) en financiën (perceel).
De aanbesteding zal in juli 2017 worden aangekondigd en zal in december 2017 worden afgerond. Daarna zal een adviseur van Emtio in het implementatieteam participeren en de regiefunctie inrichten.
Emtio
Meer informatie? Neem contact op met adviesbureau Emtio.